BoB

BoB 2014

Slavnostní předání cen BoB 2014 proběhlo v rámci galavečera EFFIE ve středu 4. 11. 2015 v kině Lucerna. Výsledky soutěže:

Art Director - zvítězila Petra Biro (O&M)

                      - nominovaní byli Atilla Martins (Y&R) a Daniel Kupr (O&M)

Copywriter - zvítězila Alena Neubauerová (O&M)

                     - nominovaní byli Nathan Dills a Dora Pružincová (oba Y&R)

Creative Team - zvítězily Petra Biro a Alena Neubauerová (O&M)

                           - nominovaní byli Vilém Kabzan a Milan Vlasák (Havas), Dora Pružincová a Atilla Martins (Y&R)

Creative Director - zvítězil  Will Rust (O&M)

                               - nominovaní byli Eda Kauba (Havas) a  Jaime Mandelbaum (Y&R)

Nejoceňovanější prací v roce 2014 byla práce agentury Young & Rubicam pro Harley Davidson - Exhaust, Fork, Kickstarter a Piston, která získala i dvě zlata z Cannes. Vítězové z O&M byli společně podepsáni pod více pracemi, které silně bodovaly - Audiotrees  a Fanstars pro ČRo, a práce Original Outdoor, Original Christmas a A Little Originality pro Plzeňský Prazdroj.

 

BOB - pravidla

BoB (Best of Best) je každoročně vyhlašovaný žebříček nejlepších jednotlivců v oblasti kreativity na základě úspěchů, které dosáhla jejich práce na mezinárodních i domácích soutěžích v uplynulém roce. Základem hodnocení jsou mezinárodní a domácí soutěže, rozdělené podle významu do několika kategorií, a pevně stanovený systém bodů, které se za ocenění v jednotlivých soutěžích získávají. BoB je tedy soutěž, která shrnuje verdikty mnoha porot.

Vyhlašují se nejúspěšnější individuality ve 4 kategoriích – kreativní ředitel, copywriter, art director a kreativní tým (obvykle dvojice či trojice).

Soutěž BoB vznikla ve Velké Británii z popudu tamní asociace Institute od Practitioners in Advertising (IPA). V České republice se koná od roku 2003. Na základě licence udělené IPA ji vyhlašuje AKA. Partnerem soutěže je kreativní festival PIAF.