12. 9. 2025
Novinka
Dozvíte se, jak jednat s klientem o podmínkách spolupráce, jak z této spolupráce dostat maximum pro značky i klienty a co bychom o sobě, jako „dva odlišné druhy“ měli vědět. A možná se dostaneme i k vyjednávání, které je ve spolupráci s klientem třešničkou na dortu.
Vyjednávání s klientem o podmínkách spolupráce, plnění služeb a schopnost dojednat smlouvu v režimu win-win patří mezi klíčové schopnosti lidí z reklamního průmyslu. Agentury nekonečně tendrují a spálí hodně peněz na přípravě v několika kolovém výběrku, aby pak zjistily, že odměna, kterou dostanou, jim nepokryje ani náklady na práci.
Workshop jsme nazvali Jak jednat s klientem o podmínkách spolupráce a jak z ní dostat maximum?
Téma a cíl workshopu:
Společně se zamyslíme nad tím,
❓S kým vyjednávat u klienta a jakou zvolit strategii a na co nezapomenout?
❓Jak vypadá toxický klient / anebo toxický dodavatel / agentura a kdy s nimi určitě nepracovat?
❓Jak porozumět řeči/chování klienta pro výběrovém řízení a při vyjednávání? Kdy ne znamená ne a kdy ano?
❓Kdo je interní zákazník a co o něm musíte vědět? Jak si udržet zákazníka a co pro to musím udělat?
❓Jak „doklepnout“ spolupráci, a co to v praxi znamená?
❓Co jsou zkratky RFI, RFP a RFQ – jak ke každé z nich přistoupit a jak s tím v procesu pracujeme?
❓ Čemu se vyvarovat, když je tendr v procesu? A jak reagovat, když tendr prohraji?
❓Jak přistoupit k poptávkovému řízení, tedy v případě, kdy klient reálně koupit nechce, ale potřebuje vědět, jak se chová trh?
Komu je WS určen:
✅ Lidem z reklamních agentur, kteří chtějí porozumět chápání svých klientů a stát se jejich skutečnými partnery
✅ Šéfům agentur, account directorům, šéfům týmů a accountům, tedy všem těm, kteří se starají o své klienty, řeší s nimi spolupráci, smlouvy a finanční ujednání.
✅ Pracovníkům v marketingových odděleních, kteří chtějí poznat problematiku z obou stran.
✅ Všem, kteří s chtějí poslechnout, jak zacházet se zákazníky a nastavit s nimi dlouhodobou spolupráci.
✅ Odborníkům, kteří chtějí doplnit své znalosti a přemýšlejí o dalším vzdělávání.
Olga Rinaldi, se s námi podělí o zkušenosti z pohledu zadavatele.
Petra Jankovičová, se naopak zaměří na pohled agentury.
👉 MÍSTO, ČAS a všechno, co potřebujete vědět (a bojíte se zeptat)
Olga Rinaldi, se s námi podělí o zkušenosti z pohledu zadavatele.
Očekávání na straně klienta, jak odhalit jejich záměr?
Rady a tipy pro jednání s klienty a zadavateli tendru.
Porozumění chování klientů – nákupčích a jejich interních zákazníků
Důležitost a podstata interních zákazníků a jejich vliv na výsledek výběrového řízení
Rozdíly v zadání RFI, RFP a RFQ. Jak reagovat, když klient žádá něco, co nemůžete dodavatel splnit?
Vyvarování se chyb v tendru a reakce na neúspěch.
Petra Jankovičová, se naopak zaměří na pohled agentury.
Partnerství vs. kvalita výstupů: Jak dostat z agentur to nejlepší za adekvátní cenu?
Dobrá spolupráce = výhodná spolupráce: co znamená pro agenturu dobrá spolupráce s klientem, jakou roli hraje Procurement v diskusi o kvalitě?
Co agentury potřebují pro sestavení nejvýhodnější nabídky a jak může pomoci Procurement? Jaký to má dopad na vaše rozpočty?
Kompromis anebo win win řešení? Jak vyjednávat, aby z toho nebyl na konci dne smutek na všech stranách?
Jak budovat cost-effective agenturní+ klientské týmy?
Noční můry a ponaučení z pohledu agentur
Procurement zlý policajt, nebo moderátor?