Novou ředitelkou AKA se stala Radana Čechová

24. 11. 2025

Novinka

Radana Čechová se stala novou ředitelkou AKA
AKA má novou výkonnou ředitelku. Kateřinu Hrubešovou střídá v čele asociace Radana Čechová

Asociace komunikačních agentur (AKA) zvolila na své pondělní valné hromadě novou výkonnou ředitelku. Stala se jí Radana Čechová, novinářka a bývalá šéfredaktorka týdeníku Marketing & Media. Společně s Petrou Jankovičovou, prezidentkou AKA, vytvoří pracovní tandem, jenž provede asociaci změnami v komunikačním průmyslu.

Radana Čechová přesvědčila prezidium i samotné členy AKA svým přístupem, vhledem do fungování komunikačního trhu i jasnou vizí dalšího směřování asociace. Do hlasování valné hromady AKA, která ji většinově zvolila, vstupovala s nejvyšším počtem nominací. Mandát získala na tři roky.

V komunikačním průmyslu se Radana Čechová pohybuje přes 25 let. Má dlouholetou praxi v médiích, jako šéfredaktorka oborového týdeníku Marketing & Media pracovala od roku 2020. Součástí její práce a angažovanosti bylo také vytváření obsahových i vzdělávacích projektů budování komunity. Během své dosavadní praxe získala dobrý přehled o agenturách i zadavatelích, trendech na domácí i zahraniční scéně, je zvyklá včasně reflektovat změny a přicházet s efektivními a smysluplnými řešeními.

Věřím v kompetenci, otevřenost a lidskost stejně jako v diskuzi a snahu pojmenovávat věci pravými jmény. Jen tato kombinace pomáhá měnit věci k lepšímu. V každé roli jsem se snažila propojit porozumění oboru s konkrétními kroky, které mají smysl jak pro jeho fungování, tak pro komunitu, která jej tvoří,“ říká Radana Čechová.

S novou ředitelkou bude úzce spolupracovat prezidentka asociace Petra Jankovičová (CEO agentury Triad), která zastává svou pozici již druhé volební období. Novou spolupráci označuje Jankovičová za příležitost k vytvoření silného týmu, který bude schopen svižně reagovat na změny na trhu. „Získáváme partnerku, která zná potřeby agentur napříč velikostmi i specializacemi a má odvahu otevírat důležitá témata směrem dovnitř i navenek,“ uvádí Petra Jankovičová. „Radanu vnímám také jako člověka s citem a vášní pro budování partnerství a komunit, a to je v souladu s mou vizí asociace.“

Čechová se ve své práci zaměří na posilování hodnoty oboru, podporu transformace agenturního prostředí a rozvoj vztahů se státní správou. „Pod vedením dosavadní ředitelky Kateřiny Hrubešové se podařilo z AKA vytvořit organizaci, která je vidět a slyšet. Přiblížila se členům a posílila dialog jak se zadavateli a ostatními institucemi, tak i s veřejnou správou. Kateřina Hrubešová mi předává vedení organizace v bezvadném stavu. Věřím, že se mi podaří na její práci a nastavený směr hladce navázat,“ říká Radana Čechová.

Kateřina Hrubešová, která vedla AKA poslední tři roky, se rozhodla již na další období nekandidovat. „Kateřině patří velké poděkování, a to nejen ode mě, ale všech členů. Za poslední tři roky posunula AKA výrazně kupředu. Otevřela asociaci členům i veřejnosti, vytvořila a rozvíjela možnosti vzdělávání i setkávání a rozšířila naši členskou základnu. Především ale dokázala udržet směr i v době nejistot – to je velmi cenné,“ vzkazuje Petra Jankovičová.

Komunikační průmysl v současnosti čelí zásadní proměně, která zasahuje do povahy, náplně a způsobu fungování oboru. Klíčovými hybnými silami transformace jsou technologické změny v podobě AI, postavení online platforem, změny ve společnosti, vliv dezinformací nebo čím dál tím naléhavější bezpečnostní hrozby. „Členské agentury potřebují mít v AKA partnera, který jim v této změně pomůže obstát a také růst,“ uzavírá Čechová.

Celou tiskovou zprávu si můžete stáhnout ZDE.