12. 8. 2025
Novinka
Workshop jsme nazvali lákavě, Využití AI v reklamě z pohledu práva: Když je dovoleno vše, co není zakázáno.
Využití umělé inteligence v reklamním průmyslu se dramaticky rozvíjí. Jen málokdo si ještě nezkusil usnadnit práci díky AI, ať už v soukromém, nebo profesím životě. Však taky proč ne, vždyť obecně platí, že je dovoleno vše, co není zakázáno.
❓Ale existují tedy nějaká omezení a právní úskalí při použití AI v odvětví, jakým je právě reklama?
❓Je použití AI nějak regulováno?
❓Mohu AI používat v reklamě?
❓A pokud ano, za jakých podmínek?
❓Na co bych si měl dát pozor jako agentura a co je důležité pro klienta (zadavatele)?
Zejména na tyto otázky, ale samozřejmě i na ty, které si sami už dnes pokládáte v souvislosti s použitím různých nástrojů AI, Vám přinese odpovědi náš workshop. Nebudou chybět ani užitečná doporučení pro Vaší každodenní praxi.
Zaměříme se především na tyto oblasti:
AI a její regulace: Je důležité vědět, zda vůbec a jak regulováno využití AI v reklamní branži. Řekneme si, jak se regulace AI a přístup vyvíjí nejen na evropské úrovní, ale i konkrétně v České republice.
AI v kontextu autorského práva: Jaké jsou dopady regulace a autorskoprávní ochrany na využití generativní umělé inteligence v reklamě (vytváření obrázků, textů, videí apod.) Jaké autorskoprávní spory už české a zahraniční soudy rozhodly a co teprve budou muset v budoucnu rozhodovat v kontextu využití AI v reklamě?
Reklamní právo: AI výrazně promlouvá do reklamní tvorby. Různé nástroje AI jsou hojně využívané v každodenní praxi. V jakým případech je ovšem třeba být na pozoru? Ukážeme si, v jakých případech může nejčastěji docházet k porušení regulace reklamy, např. klamáním spotřebitele, nebo i k zásahu do práv třetích stran včetně ochrany osobnosti.
Smlouvy: Na co nezapomenout a na co si dát pozor ve smlouvách s klienty / producenty / dodavateli při využívání AI, abyste později nebyli překvapeni.
Etika a profesní odpovědnost: Na využití AI začínají reagovat také etické kodexy, takže si samozřejmě řekneme, jak přistupovat i k těmto pravidlům a na co je dobré se připravit.
Komu je WS určen:
✅ Lidem z reklamních agentur, kteří řeší právní aspekty v kreativě/produkci, s dodavateli, s klienty
✅ Lidem z marketingu i z médií
✅ Kreativní tvůrcům především
👉 MÍSTO, ČAS a všechno, co potřebujete vědět (a bojíte se zeptat)
Petra Maryšková je advokátkou v advokátní kanceláři KMVS, advokátní kancelář s.r.o., která se zaměřuje mimo jiné i na oblast reklamy a duševního vlastnictví. V praxi se pak věnuje zejména pravidlům reklamy kosmetických přípravků a pravidlům regulace reklamy obecně. Má dlouhodobé zkušenosti se smluvní agendou v marketingu.
Mgr. Martin Cach působí od roku 2017 v advokátní kanceláři KMVS, kde se intenzivně věnuje regulaci ochrany osobních údajů a kyberbezpečnosti a dalším oblastem práva informačních technologií se zaměřením na odvětví farmacie, zdravotnictví a reklamy. Martin je místopředsedou Spolku pro ochranu osobních údajů a členem výboru slovenského Spolku pre ochranu osobných údajov. Po absolvování Právnické fakulty Univerzity Karlovy působil několik let jako podnikový právník v odvětví elektronických komunikací.
Tobiáš je absolventem Právnické fakulty Univerzity Karlovy v Praze, přičemž během studia práv se také krátce věnoval filmovým studiím na Filozofické fakultě téže univerzity. Do advokátní kanceláře KMVS nastoupil už jako student v roce 2020, a od roku 2023 působí již jako koncipient. Tobiáš se specializuje zejména na právo autorské, právo ochranných známek, právo filmové, právo proti nekalé soutěži a všeobecnou ochranu osobnosti. Právní služby poskytuje rovněž v anglickém jazyce.