Na Valné hromadě AKA byl představen nový projekt. Mapuje ekonomický přínos reklamního průmyslu

22.1.2024
AKA

Valná hromada Asociace komunikačních agentur (AKA) proběhla ve středu 17. ledna v prostorách VŠKK. Přinesla zhodnocení loňského roku, plány na rok letošní a mimo jiné zde byl představen nový projekt, který bude zjišťovat podíl reklamního průmyslu na ekonomice i budoucí potřeby tohoto oboru.

Měření se zaměří na výkon komunikačního průmyslu, podíl HDP a trendy českého trhu a poběží od února 2024 do května 2025. Za projektem stojí spolu s AKA i Asociace public relations (APRA) a projekt je financován grantem od Ministerstva kultury České republiky,.

Asociace bude nejprve kontrolovat data z registru ekonomického systému a následně nejen mezi členy zjišťovat, kde například leží její konkurence, jaké kompetence hledá u svých budoucích zaměstnanců nebo jak se firmy adaptují na nové technologie. Program je součástí Národního mapování ekonomického a sociálního přínosu kulturních a kreativních odvětví, který pokrývá celkem deset oblastí a je financován z Národního plánu obnovy – iniciativy Rozvoj regionálního kulturního a kreativního sektoru Evropské unie.

V druhé fázi pak obě profesní organizace osloví subjekty z každé z jednotlivých oblastí reklamy (reklamní, kreativní agentury, mediální, digitální, aktivační) i PR, z Prahy i ostatních měst.  AKA se ujala sekce Reklama, ale Ministerstvo kultury takto zmapuje i herní vývojáře, designéry, architekty nebo celý audiovizuální sektor.

Co k novému projektu řekli zástupci profesních organizací i koordinátorka projektu, si přečtěte v tiskové zprávě zde.