Effie 2025 otevřela brány pro přihlašování: Přihlaste, co jste upekli!

26. 6. 2025

EFFIE 2024

effie-2024-54a2809-1920×0-c-default
Effie Czech Republic otevřela 26. června brány 28. ročníku. Zájemci tedy mohou podávat přihlášky do všech 17 inovovaných kategorií.
Nejvýznamnější tuzemská soutěž reklamní a marketingové efektivity, Effie Czech Republic otevřela 26. června přihlašování do svého 28. ročníku. Zájemci mohou podávat přihlášky do všech 17 kategorií.

Asociace komunikačních agentur (AKA) vyhlašuje 28. ročník effie Awards Czech Republic. Účastníky soutěže o nejefektivnější reklamy letos čekají nové kategorie, a tedy mimo jiné větší šance si některou ze sošek odnést. Přihlašovat kampaně je možné přes stránky soutěže až do 24. srpna. O vítězích rozhodne během podzimu více než čtyřicetičlenná porota z předních představitelů komunikačního businessu. Shortlisty budou již tradičně oznámeny na effie Stage během konference Forum Media, vítěze pak AKA vyhlásí 10. prosince.

Soutěžící letos čeká několik novinek. „S effie se neustále snažíme reagovat jednak na vývoj trhu a jednak na vývoj globální soutěže. Rozšiřujeme a inovujeme v letošním ročníku portfolio kategorií – nově mohou samostatně soutěžit například kampaně pro automobilky, kosmetika, FMCG nebo retail,“ říká Ondřej Novák, výkonný ředitel ASMEA a projektový manažer effie Awards Czech Republic. „Zvláštní pozornost dostávají inovativní kampaně a také udržitelnost. Otevíráme kategorii Positive Change, Marketing Innovation nebo inovativní využití médií.“ Nově v přihlášce také přibyla otázka na využití umělé inteligence, která neovlivní hlasování, ale ukáže technologický vývoj v oboru.

Porotci se při hodnocení soustředí především na efekt – ekonomické výsledky, růst prodejů, podíl na trhu, ale i změnu v chování nebo vnímání značky. Zajímá je i kontext – mediální výkony, interakce či podpůrná „měkká“ data. Hodnotí se věrohodnost, transparentnost a správná interpretace dat. Kreativita hraje důležitou roli ve druhém kole – a to nejen v tradičním slova smyslu, ale i jako schopnost strategického myšlení a chytře zvoleného komunikačního mixu.

Effie je zrcadlem toho nejlepšího, co reklama dokáže – propojit kreativitu s měřitelným dopadem,“ říká Petra Jankovičová, prezidentka Asociace komunikačních agentur (AKA) a CEO agentury Triad Prague. „Díky otevřené spolupráci agentur, klientů, výzkumníků i médií posouváme laťku každým rokem výš.“

Kampaně je možné přihlašovat do 24. srpna. Následně je posoudí více než čtyřicetičlenná porota složená ze zástupců zadavatelů, agentur, výzkumných firem sdružených v SIMAR a dalších profesionálů z oboru. Finalisté budou představeni 25. listopadu na effie Stage na konferenci Forum Media, vítězové jednotlivých kategorií pak budou oceněni na slavnostním galavečeru 10. prosince.

Soutěž Effie Czech Republic pořádá Asociace komunikačních agentur od roku 1997. Loni se do ní přihlásilo přes 100 kampaní, porota rozdělila 45 ocenění ve 12 kategoriích.

Celou tiskovou zprávu ke stažení najdete ZDE.