Výzkum AI v marketingové komunikaci – jak českoslovenští odborníci vnímají budoucnost

7. 7. 2024

Novinka

Výzkum AI v marketingu
Umělá inteligence (AI) je v dnešní době jedním z nejčastěji skloňovaných slov. Poskytuje inspiraci, zrychlení a pomoc v běžném pracovním životě, automatizuje některé rutinní procesy a zavádí stále novější nástroje, které nám mohou velmi usnadnit práci. Zajímavá studia o významu umělé inteligence v marketingové komunikaci vznikla ve spolupráci Kantar, AKA, APRA a Blue Events.

Výzkum je věnován tomu, jak se na téma AI dívají marketéři z obou břehů – tedy čeští a slovenští klienti a agentury, manažeři a specialisté. Co si českoslovenští marketéři o AI myslí, jak jí využívají či hodlají využívat a co to vlastně reálně přináší do naší práce?

Studie se účastnilo se jí 548 pracovníků marketingu z České a Slovenské republiky, kteří se zabývají marketingovou/PR komunikací ve firmě/organizaci na straně klienta, menší podíl v agenturách – zejména digitálních.

Výzkum přináší zajímavé informace o postoji marketérů ke generativní umělé inteligenci a generuje základní charakteristiky, podle nichž lze definovat budoucnost AI v marketingu u nás.

Ze všech závěrů zmiňme například to, že až 85 % respondentů očekává, že umělá inteligence výrazně nebo velmi výrazně urychlí realizaci marketingu nebo PR. Očekávání ohledně úspor nákladů nebo zlepšení kvality výrazně zaostávají, ale 2/3 marketérů je stále očekávají. Celkově jsou očekávání ohledně přínosů umělé inteligence vyšší v agenturách než ve firmách.

Současné využití umělé inteligence zaostává za představami o tom, kolik umělé inteligence by se vlastně mělo používat. Představy marketérů o ideální intenzitě dosahují téměř dvojnásobku současného využití této technologie.

Pokud vás výzkum zajímá, celou prezentaci najdete zde 👉 AI_vyzkum_Kantar

O jednotlivých závěrech vás průběžně budeme informovat i na sociálních sítích.

.