Zpráva o reklamě 2023: V České republice vyrostl trh marketingové komunikace o 12 %. Nejrychleji roste segment digitálních médií
Přehled globálního i českého reklamního trhu ukazuje silný růst investic do marketingu. K zásadním změnám na reklamním trhu přispívá výrazně i vliv umělé inteligence a stále větší důraz na udržitelnost. V České republice vrostl trh marketingové komunikace v roce 2023 o 12 %, což představuje mírné zlepšení oproti globálnímu růstu, který činil 6 %. Pro rok 2024 se očekává, že růst v České republice dosáhne hodnoty 8,4 % a výše 157 miliard. Takový je dle výzkumu společnosti Nielsen realizovaného pro AKA expertní odhad čistých marketingových investic.*
Workshop 22.5. 2024: ESG a svět agentur: Brutálně upřímná diskuze, hejtři vítáni
Srdečně vás zveme na druhý květnový workshop AKA, tentokrát na téma udržitelnosti, ESG, který proběhne 22. května již tradičně v prostorách agentury VCCP.
Tématem workshopu je ESG a svět agentur: Brutálně upřímná diskuze, hejtři vítáni.
ESG a svět agentur: Brutálně upřímná diskuze, hejtři vítáni 22. 5. 2024
Srdečně Vás zveme na druhý květnový workshop AKA, Asociace komunikačních agentur, který je druhým workshopem ze série zaměřené na udržitelnost, ESG. Workshop proběhne 22. května 2024, od 9 do 11,30 hodin, opět v příjemných prostorách VCCP.
Jak ušetří nástroje AI každodenní práci aneb nudu nechte strojům 14.5.2024
Srdečně Vás zveme na první květnový workshop AKA, Asociace komunikačních agentur, který je zaměřen na naše nejžádanější téma, nástroje AI. Workshop proběhne 14. května 2024, od 9 do 11,30 hodin již tradičně v prostorách VCCP.
PodAKAst č. 11: Kateřina Hrubešová s Petrem Srnou a Martinem Kynclem o Influencer Marketingu
Influenceři. Nablýskaný svět úspěšných a vlivných, který láká snad všechny mladé. Jenže jaké to skutečně je spolupracovat s influencery? Jedenáctý podAKAst natočila Káča Hrubešová s Petrem Srnou z World of Online a Martinem Kynclem z Lafluence na téma influencer marketing (IM).
Od dubna přibyla do AKA agentura Sparkling & Still. Je nás 50!
Asociace komunikačních agentur přijala na dubnovém zasedání Prezidia dalšího člena, který se stává jubilejním. Řady AKA rozšiřuje komunikační agentura Sparkling and Still. Je nás tímto padesát!
Influencer marketing: Influenceři – skrytá síla komunikace? aneb Jak si nezničit značku 23.4. 2024
Srdečně Vás zveme na dubnový workshop AKA, Asociace komunikačních agentur, který je zaměřen na opravdu sexy téma influencer marketingu. Workshop proběhne 23. dubna 2024, od 9 do 11,30 hodin již tradičně v prostorách VCCP.
PodAKAst č. 10: Kateřina Hrubešová s Marií Zemanovou a Editou Šilhánovou o Udržitelnosti / ESG
Tématem nejnovějšího, "kulatého", tedy jubilejního, a hlavně zeleného podAKAstu Asociace komunikačních agentur je Udržitelnost - další bublina nebo realita dalších let? s podtitulem ...Aneb drahý špás ekoteroristů.
AKA se dále rozrůstá – od března je členem agentura Lafluence
Asociace komunikačních agentur přijala v březnu do svých řad dalšího nového člena, agenturu Lafluence. Po agentuře STORY TLRS, jež rovněž vstoupila do AKA v březnu, i Lafluence rozšířila sekci digitálních agentur. Počet členů AKA už je jen těsně pod padesátkou.
Asociace komunikačních agentur zahájila rok přijetím nového člena, když na únorovém zasedání Prezidia vstoupila do jejích řad digitální agentura Story TLRS. Celkem má AKA nyní 48 členů.
Srdečně vás zveme na další z workshopů AKA, tentokrát na téma udržitelnosti a ESG, jehož tématem je Udržitelnost mýtů zbavená. Workshop proběhne 28. března 2024, od 9 do 11,30 hodin již tradičně v prostorách VCCP.
Hodinové sazby v komunikaci meziročně vzrostly o 5,88 %
Asociace komunikačních agentur (AKA) každoročně realizuje průzkum hodinových sazeb v oboru*. Tentokrát pravidelný roční průzkum ukázal, že ve všech sledovaných oblastech došlo ke zvýšení sazeb, přičemž toto navýšení nedosahuje celkové roční inflace roku 2023. Pro rok 2024 tak sazby vzrostly o 5,88 % oproti roku 2023.
Pod AKA vznikla Marketingová rada. Přichází mimo jiné s novým studijním programem
Při Asociaci komunikačních agentur (AKA) vznikla Marketingová rada. Ta sdružuje marketingové profesionály, s jejichž pomocí bude zvyšovat kvalitu a prestiž marketingu prostřednictvím vzdělávání a výměny zkušeností.
Právo v reklamě a marketingu letem světem aneb v čem chybují agentury nejčastěji 28. 2. 2024
Právo a legislativa jsou často pro agentury a lidi neznalé spíše strašáky, protože se v přesné terminologii a problematice neumíme zorientovat. Přitom právě v agenturní práci musíme mnohé znát, a je tedy logické, že často chybujeme. A právě proto jsme pro vás na poslední únorový den, středu 28., připravili další z atraktivních workshopů AKA. Tématem je Právo v reklamě a marketingu letem světem aneb v čem chybují agentury nejčastěji.
PodAKAst č. 9: Kateřina Hrubešová s představiteli generace Z: Křehcí lenoši nebo zodpovědní snílci? – 2. díl
Devátý podAKAst Asociace komunikačních agentur je jakýmsi nepřímým pokračováním podcastu předcházejícího. Je opět o generaci Z, ale tentokrát přímo očima jejích představitelů.
Na Valné hromadě AKA byl představen nový projekt. Mapuje ekonomický přínos reklamního průmyslu
Valná hromada Asociace komunikačních agentur (AKA) proběhla ve středu 17. ledna v prostorách VŠKK. Přinesla zhodnocení loňského roku, plány na rok letošní a mimo jiné zde byl představen nový projekt, který bude zjišťovat podíl reklamního průmyslu na ekonomice i budoucí potřeby tohoto oboru.
PodAKAst č. 8: Kateřina Hrubešová se Zuzanou Procházkovou a Danem Urbanem o generaci Z: Křehcí lenoši nebo zodpovědní snílci? – 1. díl
🎧 Další díl z řady podAKAstů se věnuje generaci Z, což jsou mladí lidé mezi 16 a 26 roky tj. narození kolem roku 2000. Proč právě oni? Protože jsou prý úplně jiní. Líní, demotivovaní, vystrašení, nechce se jim pracovat a jen těžko hledají místa, kde by byli spokojení a kde by vydrželi. Ale právě z těchto lidí se rekrutují pracovníci komunikačních agentur. Je to skutečně tak?
AI nástroje, které pomáhají ulehčovat a zlepšovat život a eliminovat rutinu v práci 24. 1. 2024
Zveme vás srdečně na první letošní workshop AKA, týkající se opět žhavého tématu umělé inteligence - AI, tentokrát s podtitulem AI nástroje, které pomáhají ulehčovat a zlepšovat život a eliminovat rutinu v práci. Workshop proběhne 24. ledna 2024, od 9 do 12 hodin již tradičně v prostorách VCCP.
PodAKAst č. 7: Kateřina Hrubešová s vítězi Grand Prix Effie 2023, Kateřinou Harris a Lubošem Jahodou
Natočit dobrou reklamu je fuška, to víme všichni. Natočit ale reklamu, která vyhraje Grand Prix a ještě k tomu je ukázkou perfektní spolupráce zadavatele a agentury, to je pak inspirace pro všechny z oboru. A právě náš sedmý podAKAst je s těmi, komu se to povedlo. S Kateřinou Harris, viceprezidentkou řetězce Albert ČR, a s Lubošem Jahodou, Business Directorem agentury VCCP Prague.
PodAKAst č. 6: Kateřina Hrubešová s Martinem Cachem a Ivanem Davidem o tom, jak se neoběsit na paragrafech při práci s nástroji AI
Protože umělá inteligence nám prostě nedá spát a je skutečně tím, co hýbe světem komunikace (a nejen té), náš v řadě již šestý podAKAst Káča Hrubešová věnovala tématu umělé inteligence z pohledu legislativy a autorského zákona. Zvídavé otázky pak pokládala dvěma právním specialistům, Martinu Cachovi, specialistovi na ochranu osobních údajů, regulace GDPR (ano, to je regulace cookies tzv. cookies list na internetu), a Ivanu Davidovi, specialistovi na autorské právo, copyright a užití děl.
Prestižní ceny Effie jsou předány. Dominovala agentura McCann, nejvíce cen si odnesly kampaně České asociace pojišťoven a Plzeňského prazdroje
Letošní ročník nejvýznamnější tuzemské marketingové soutěže Effie Awards Czech Republic zná své vítěze. Vyhlášení výsledků proběhlo v úterý 14. listopadu na slavnostním galavečeru v prostorách Kina Lucerna. Cenu Grand Prix Effie získala agentura VCCP za kampaň Dvě slova, která pomohla transformovat značku pro klienta Albert Česká republika. Nejúspěšnější agenturou byla McCann Prague, která měla na shortlistu nejvíce nominací.
PodAKAst č. 5: Kateřina Hrubešová přivedla “ke zpovědi” Honzu Binara
Cílem i úkolem Asociace komunikačních agentur je mimo jiné vzdělávat a otvírat nové otázky, které hýbou trhem marketingu, reklamy a komunikace. Tento, v řadě již pátý, podAKAst je ale úplně jiný. A máme se na co těšit. Podcast vznikl u příležitosti udělení ceny ADMAN, ceny AKA za celoživotní dílo a přínos komunikačnímu průmyslu, Janu Binarovi, dlouholetému řediteli agentury McCann.
Generace Z: Křehcí lenoši nebo zodpovědní snílci? 28. 11. 2023
Zveme vás srdečně na další ze série workshopů AKA, týkající se Generace Z a zvolili jsme pro něj padnoucí název Generace Z: Křehcí lenoši nebo zodpovědní snílci? Workshop proběhne 28. listopadu 2023, od 9 do 12 hodin již tradičně v prostorách VCCP.
Workshop VEŘEJNÉ ZAKÁZKY V MARKETINGU STÁTNÍ SPRÁVY je podnětem pro další vzdělávací a edukační projekty na straně agentur i veřejných zadavatelů
Dne 25. října 2023 se konala v prostorách Akademie veřejného investování MMR v Pařížské ulici v Praze každoroční komunikační konference na téma VEŘEJNÉ ZAKÁZKY V MARKETINGU STÁTNÍ SPRÁVY s podtitulem „Agentury klientům a klienti agenturám“. Co je jejím závěrem a jaké podněty jsme si odnesli?
AKA vydává Základní doporučení k užívání nástrojů umělé inteligence při poskytování reklamních služeb
Umělá inteligence zásadně ovlivňuje naši práci v komunikačních agenturách. Zatímco kreativci si mnou ruce nad možnostmi jejího využití, na druhé straně stojí klient, který si buď přeje, anebo velmi nepřeje, aby mu jeho kampaně pomáhala generovat právě AI. I proto se Asociace komunikačních agentur (AKA) rozhodla vydat doporučení, jak je to s využíváním nástrojů AI při tvorbě kampaní a s jejich legislativou.
AKA má další dva nové členy, agentury Key Advantage a Socialsharks
Asociace komunikačních agentur má letos velmi úspěšný rok, pokud jde o přijímání nových členů. V říjnu obohatily naše řady další dvě agentury, mediální agentura Key Advantage a digitální agentura Socialsharks.
Porota Effie ve čtvrtek rozhodla o shortlistu EFFIE 2023
26. ročník Effie Czech Republic, nejvýznamnější tuzemské soutěže reklamní a marketingové efektivity, se posunul do poslední části. Na čtvrtečním hlasování porota vybrala reklamní spoty, které jsou zařazeny do shortlistu. A ten je nyní k dispozici na stránkách effie.cz.
VEŘEJNÉ ZAKÁZKY V MARKETINGU STÁTNÍ SPRÁVY 25. 10. 2023
Asociace komunikačních agentur (AKA) a Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) s přispěním SIMAR Vás společně zvou na workshop na téma VEŘEJNÉ ZAKÁZKY V MARKETINGU STÁTNÍ SPRÁVY. Zabývat se budeme mimo jiné otázkami, jak na nastavení cílů a vyhodnocení efektivity komunikačních kampaní, vytvoření strategie komunikace pro kampaň Call to action a strategií komunikace pro budování značky krok za krokem, včetně nastavení smysluplné evaluace. Zajímá Vás to?
AKA se rozrostla o nové členy. Vstoupily do ní agentury Business Factory a Ydeal
Hned z kraje školního roku jsme uvítali v našich řadách agentury Business Factory a Ydeal, které se staly členy sekce Digitálních agentur AKA. Vstup nových agentur je příslibem stále se rozrůstající členské základny AKA.
Podíl vypsaných zakázek mimo režim zákona ve státních organizacích za první pololetí letošního roku opět výrazně stoupl. Loňský trend nabírá na síle. To prokazuje alarmující nepochopení, neznalost a nekoncepčnost v komunikaci státu. Ve výsledku to znamená mimo jiné plýtvání veřejnými prostředky. Informace přináší pravidelná analýza společnosti CEEC Research pro Asociaci komunikačních agentur (AKA) a Asociaci public relations (APRA). Výsledkem je tisková zpráva níže.
PodAKAst č. 4: Kateřina Hrubešová s Petrou Jankovičovou o férovém tendru
Cílem i úkolem Asociace komunikačních agentur je mimo jiné vzdělávat a otvírat nové otázky, které hýbou trhem marketingu, reklamy a komunikace. Už v květnu se naše ředitelka Káča Hrubešová vrhla do světa podcastu, a další výsledek její práce je tady, tentokrát s Petrou Jankovičovou, prezidentkou AKA.
PodAKAst č. 3: Kateřina Hrubešová s Ondrou Novákem nejen o EFFIE, ale obecně o významu marketingových a reklamních soutěží
Cílem i úkolem Asociace komunikačních agentur je mimo jiné vzdělávat a otvírat nové otázky, které hýbou trhem marketingu, reklamy a komunikace. Už v květnu se naše ředitelka Káča Hrubešová vrhla do světa podcastu, a další výsledek její práce je tady. Zcela aktuální, o EFFIE, takže s Ondrou Novákem, výkonným ředitelem ASMEA, jednatelem AKA, ARAs, EFFIground.
ZÁSADNÍ NOVELA ZÁKONÍKU PRÁCE JE ZDE: Jste na všechny změny připraveni? 6. 9.
Změna Zákoníku práce je velkou a dlouho očekávanou událostí, která s sebou nese spoustu změn. Ty se týkají zaměstnavatelů i zaměstnanců, ale i regulace práce na dálku a možnosti uzavírání některých dokumentů rovněž dálkově. Změn je spousta a my si myslíme, že byste o nich měli být informováni. A proto je zde zářijový workshop.
AKA doporučuje zadavatelům: Stanovte si cíle kampaní a konzultujte s odborníky na komunikaci
Asociace komunikačních agentur (AKA) vydala další doporučení zadavatelům komunikačních zakázek. Závěry vzešly z nedávného pravidelného ročního setkání odborných certifikovaných hodnotitelů AKA, poradců, kteří pomáhají zadavatelům z veřejné i komerční sféry vybrat kvalitní dodavatele komunikačních projektů.
Effie, soutěž o nejefektivnější marketingovou kampaň v ČR, dnes spouští přihlašování
Nejvýznamnější tuzemská soutěž reklamní a marketingové efektivity Effie Czech Republic právě dnes otevírá přihlašování na 26. ročník. I letos na nás čekají mnohé změny.
Asociace komunikačních agentur (AKA) na středeční Valné hromadě plně obsadila všechny potřebné mandáty. Valná hromada AKA byla tentokrát volební, ale kromě toho se neobešla ani bez podnětných diskusí a vytýčení nových činností na nejbližší nadcházející období.
PodAKAst č. 2: Kateřina Hrubešová s Janem Sudou o tom, jak AI změní práci agentury
Cílem i úkolem Asociace komunikačních agentur je mimo jiné vzdělávat a otvírat nové otázky, které hýbou trhem marketingu, reklamy a komunikace. Už minulý měsíc se naše ředitelka Káča Hrubešová vrhla do světa podcastu, a už druhý výsledek je tady.
Každoročně uděluje AKA prestižní cenu, Cenu Karla Duchka, těm, kteří sice nestojí v záři reflektorů, ale bez nichž by naše práce nebyla taková, jaká je. Zkrátka “srdcařům české reklamy”. Letos obě ceny putovaly k ženám, tedy srdcařkám.
AKA obnovuje podAKAsty: Poprvé s Robertem Haasem o transformaci agentury
Cílem i úkolem AKA je mimo jiné vzdělávat a otvírat nové otázky, které hýbou trhem marketingu, reklamy a komunikace. Na konci května se naše ředitelka, Kateřina Hrubešová, pustila do vod pro ni tehdy neznámých a doslova a do písmene se po hlavě vrhla na podcasty.
AKA se stále rozrůstá: Novým členem se stala digitální agentura Actum
Asociace komunikačních agentur (AKA) rozšířila tento týden své řady o digitální agenturu Actum Digital. Ta se tak stala první agenturou, která letos do AKA oficiálně vstoupila. Celkem má AKA v současnosti 53 členů.
WORKSHOP Umělá inteligence – přítel nebo nepřítel 15. 6.
Protože umělá inteligence doslova a do písmene hýbe světem, a my jsme si jisti, že i tím vaším, rozhodli jsme se na toto téma reagovat sérií několika akcí. Asociace komunikačních agentur bude pořádat workshop, kulaté stoly i podcasty s tematikou AI.
Zpráva o reklamě 2022: Čekáme nárůst, ale pomalejší
Trh marketingové komunikace v České republice dosahuje výše 136 miliard. Takový je dle výzkumu společnosti Nielsen realizovaného pro AKA expertní odhad čistých marketingových investic.* Dle výzkumu investice v letošním roce dále meziročně vzrostou, a to o 4,8 %. Oproti očekáváním se jedná o růst pomalejší, ale v dlouhodobém horizontu rozhodně nehovoříme o stagnaci.
Buďme si vědomi hrozby a nebezpečí sociálních komunikačních platforem
V dnešním světě sociálních médií a nejrůznějších komunikačních platforem si mnohdy ani neuvědomuje hrozbu, jíž se jejich užíváním vystavujeme. Tato hrozba je stejně velká pro běžného uživatele, jako pro firmy a významné společnosti. Ty se však většinou chrání, zatímco běžní uživatelé si riziko uvědomují jen zřídka. Přitom právě u nich by bezpečnost společnosti měla začít.
Úterní Brand Safety Academy je úspěšně za námi. Boj s dezinformacemi stojí 78 miliard dolarů ročně
Další rok, další Brand Safety Academy je za námi. Letos v pořadí třetí ročník každoroční akce nabídl ještě více praktických tipů ze zákulisí mezinárodních značek a organizací zabývajících se tematikou dezinformací a značek<…
Workshop: 3. 5. Bezpečnost online platforem v komunikačním průmyslu
Všude kolem nás jsou data, ale ne všichni s nimi umíme efektivně pracovat. Pokud Vás zajímá, proč je TikTok bezpečnostní hrozbou pro Evropu, nebo jaký je rozdíl v bezpečnosti mezi jednotlivými platformami a jak je co nejefektivněji používat?
Workshop Bezpečnost online platforem v komunikačním průmyslu 3. 5.
Všude kolem nás jsou data, ale ne všichni s nimi umíme efektivně pracovat. Zajímá vás například to, proč je TikTok bezpečnostní hrozbou pro Evropu, nebo jaký je rozdíl v bezpečnosti mezi jednotlivými platformami a jak je co nejefektivněji používat?
Hodinové sazby v komunikaci meziročně vzrostly o 7,3 %
Jak je každoroční tradicí, i letos AKA realizovala průzkum hodinových sazeb v oboru. Pravidelný roční průzkum letos ukázal, že pro rok 2023 sazby vzrostly o 7,3 % oproti roku 2022. Výsledky ukázaly, že průměrné ceny na trhu komunikačních agentur stále…
Novým členem Asociace komunikačních agentur (AKA) se stala reklamní agentura DDB Prague. Na posledním zasedání Prezidia AKA bylo přijetí nového člena jednomyslně schváleno. Podle slov Jana Faflíka, CEO DDB, jsou největšími problémy, kterým čelí…
Další rok, další Brand Safety Academy. Letos v pořadí třetí ročník nabízí ještě více praktických tipů ze zákulisí mezinárodních značek a organizací zabývající se tématikou dezinformací a značek. Nebude chybět ani právní minimum a seznámení s těmi,…
Workshop 27.2.: Udržitelná transformace v marketingové komunikaci
Udržitelná transformace v marketingové komunikaci
Dekarbonizační cíle zadavatelů, tlak na udržitelnost a reporting ESG již brzy promění fungování agenturního světa. Zatímco v cizině jsou pojmy „Ad-net zero“ a „Net zero marketing“ běžnou součástí…
AKA zvolila dámský tandem do svého vedení: P. Jankovičová a K. Hrubešová
Na mimořádné valné hromadě Asociace komunikačních agentur byly zvoleny do vedení této profesní asociace dvě ženy. Prezidentkou byla zvolena Petra Jankovičová a výkonnou ředitelkou Kateřina Hrubešová.
Tímto krokem završuje AKA personální změny ve vedení a je…
Workshop: Facebook jako komunikační kanál. Certifikovaný trénink společnosti Meta.
Certifikovaný trénink od společnosti Meta je mimořádnou příležitostí pro všechny, kteří chtějí využít Facebooku jako komunikačního kanálu. Bude se konat poprvé v ČR. Povede ho Adam Nowakowski odpovědný za rozvoj spolupráce s agenturami ve střední a východní Evropě. Podmínkou je zúčastnit se čtyř…
Projekt naDATA je jedinečný nákupní katalog marketingových dat, který vznikl v roce 2021 z iniciativy Asociace komunikačních agentur (AKA) na základě poptávky členských agentur. Cílem celého projektu je v prvé řadě umožnit, a hlavně zjednodušit komunikačním agenturám…
Workshop 8.6.: EFFIE_Efektivita v digitálním marketingu a současná role YouTube
Další workshop od EFFIE je tady – tentokrát ve znamení digitálu a ve spolupráci s Google! Budeme se bavit o efektivitě v digitálním marketingu a roli YouTube ve full service kampaních. 🎥 Přidáte se?
Těšíme se na vás 8. června 2022 od 9 do 11:30 hodin, v Pražském sídle…
Cesta do Metaverse popisuje, jak se agentury a marketéři mohou připravit na budoucnost. Místo posilování humbuku se zaměříme na praktická řešení, která již existují a zůstanou relevantní (alespoň v zásadě), jakmile se Metaverse stane realitou. Pojednáme o fenoménech jako…
Workshop: Může retail budovat značku?_26.5. on-line
Taky prodává, mimochodem. Pandemie přenastavila roli retailu. Internet se stává preferovaným prodejním kanálem a role obchodu se mění - dáví značce lidský rozměr, potvrzuje atributy značky, vzdělává. Jak na to, aby komunikace byla konzistentní napříč všemi kanály. Včetně…
Investice do marketingové komunikace v loňském roce dosáhly podle Asociace komunikačních agentur úrovně 124,7 miliardy korun. Oproti roku 2020 tak vzrostly zhruba o 5 miliard korun.
Největšími zadavateli reklamy byly opět potravinové řetězce – Lidl, Kaufland a Albert. Rostly investice do…
Po loňském, bleskově vyprodané Akademii bezpečné značky přicházíme s inovovaným druhým během. Program jsme posunuli více k praktickým zkušenostem a návodům. Reagujeme na spontánní zájem značek nepodporovat…
Srdcaře české reklamy letos vybírala porota ze tří nominací. Někdejší dlouholetý kreativní ředitel agentury Comtech Can Petr Vlasák se léta angažuje nezištně na různých frontách pro rozvoj oboru, zejména kreativity.
Brněnská agentura Better patří k k těm společnostem, které vyrostly na digitálních výkonnostních kampaních. Úspěchy u klientů jim ale otevřely dveře do dalších oblastí komunikace, a tak dnes Better nabízí výrazně širší spektrum služeb značkám po celé ČR.…
Workshop: Nástrahy a výzvy digitálního marketingu 2022
Hodinka a půl se stratégem Alešem Hronem a Head of Social Janem Ryšánkem z WMC GREY o tom, jak svět digitálního marketingu neustále zrychluje a kam směřuje. Aleš a Honza mají dlouhá léta zkušeností s komunikací značek. A to od online až do televize. Společně pracují již…
Petr Laštovka v důsledku svého zdravotního stavu rezignoval na dlouholeté předsednictví sekce digitálních agentur. Sekce odhlasovala, že jeho nástupcem bude ředitelka WMC Grey Adéla Krausová.
EFFIE 2021 zná termín slavnostního vyhlášení. Uskuteční se 24.11., od 19.30.
Velmi si vážíme toho, že FTV Prima je dále naším váženým partnerem a pro konání Galavečera poskytla EFFIE studio, kde natáčí pořady vlastní tvorby a speciály CNN Prima NEWS …
Pro mnoho členů AKA je profesní organizace místem pro osobní kontakt, sdílení zkušeností. Jenže vedle častého styku v pracovních skupinách nebo v orgánech asociace vlastně členové neměli příležitost pro neformální setkávání. To se teď mění.
Iniciativa Férový tendr je souborem doporučení založených na dlouhodobé znalosti agenturního i klientského prostředí. Doporučené principy byly a jsou konzultovány se všemi účastníky trhu. Férový tendr je stále otevřen podnětům ze strany zadavatelů i dodavatelů v oblasti komunikace. Ambicí…
Band Safety Academy je celodenní vzdělávací projekt AKA a Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy určený všem odborníkům, kteří ovlivňují branding a komunikaci. Primárně společnostem, které značku vlastní, ale také těm, kteří jí dodavatelsky pomáhají růst. Akademie je zařazena do systému…
Sekce Byznys Transformation Club&Award naplnila druhou část svého poslání a vyhlásila sedmero nejvýznamnějších osobností tuzemské digitální transformace. Jejich profily a úvahy teď budou postupně vycházet v týdeníku Ekonom:
Letos dostali cenu Karla Duchka Srdcař české reklamy Martina Hejdová z McCann Praha a Pavel Matuška z Boomerangu. Cenu uděluje AKA osobnostem nikoli za dosažení nějakých výjimečných výkonů, ale za to, jací jsou - čestní, obětaví, milí, pilní, ochotní, spolehliví. Takové…
Jako Asociace komunikačních agentur apelujeme na Ulož.to, aby se zdržel neetického jednání, které poškozuje práva tvůrců. Současně apelujeme na inzerenty, aby…
Kreativní soutěž Golden Drum, u jejíhož vzniku stála i ARA (předchůdce AKA) vstupuje do dalšího ročníku. Soutěž si vytvořila pozici exkluzívního regionálního festivalu a je zahrnuta do řady světových rankingů. Více o soutěži samé se dozvíte ze stručné prezentace Zobrazit stránku
Workshop 20.května: E-mail je mrtev? Ani náhodou! – online
Workshop 20.května: E-mail je mrtev? Ani náhodou! – online
Prudký vzestup obchodovaní v on-line vrací do hry všechny nástroje, které povedou zákazníka co nejrychleji k nákupu. E-mail všichni znají, používají a hlavně: Je možné ho personalizovat! E-mail je nezastupitelný! Tedy pokud s ním umíte zacházet.
Startuje národní informační kampaň k očkování „Udělejme tečku“.
Kampaň s tečkou začíná
Dnes se rozeběhne národní kampaň na podporu očkování. Iniciativa Cesta ven v polovině února zvítězila v zadávacím řízení Úřadu vlády na kreativní návrh a výrobu kampaně s rozpočtem 4,2 miliony korun včetně DPH. Z…
Do komunikace vstupuje řada nových paragrafů, které mění pravidly hry. Už žádné bílé pláště v reklamě na nosní sprej. Konec džungle v on-line. Neplýtvejte invencí a poslechněte si odbornici na…
I když se otevřou obchody, e-shopy nezavřou krám. Naopak! Zkrátka nakupování už nebude, co bylo. A to znamená velkou změnu i v komunikaci se zákazníkem.
Zatímco světová sportoviště zejí prázdnotou, pomyslné ochozy těch elektronických sportovišť jsou plné. E-sport je relativně novou příležitostí pro reklamu a komunikaci, která nabízí víc než tušíte.
Proč jsou dezinformace a manipulační kampaně úspěšné? K faktorům jejich úspěšnosti patří nové nastavení algoritmů informačního prostoru, stimulace poptávky po "alternativních informacích" i samofinancování dezinformačních webů. O jednotlivých aspektech marketingu…
Je činem čirého šílenství v době nejtemnějšího lockdownu vymýšlet eventy?
Proč on-line eventy vypadají nevábně a proč tomu tak nemusí být? Jakých nejčastějších chyb se organizátoři dopouštějí? Kam vystřelily technologie virtuální eventy po…
Porota rozhodla o tom, že Cenu Karla Duchka – Srdcař české reklamy letos obdrží Pavel Matuška (Production & logistic director, Boomerang Communication) a Martina Hejdová (COO, McCann Prague).
Po letech růstu přibrzdila pandemie čisté výdaje do reklamy komunikace. Nepatrný růst se zastavil pod hranicí 120 miliard korun oproti 119 miliardám za rok 2019. Podle průzkumu AKA z podzimu loňského roku očekávají zadavatelé podobně nízký nárůst i letos. Mediální výdaje…
Cenu uděluje AKA každý rok těm, kteří projevili mimořádnou obětavost, oddanost a morální a mravní kvality. Oceněnými mohou být zaměstnanci členských agentur bez ohledu na profesi, věk či postavení ve firmě. Impulsem ke vzniku ceny bylo předčasné úmrtí někdejšího ředitele agentury Wunderman Karla…
Hlavním zdrojem dezinformací jsou tzv. dezinformační on-line platformy, ze kterých se dezinformace šíří po sociálních sítích nebo řetězovými e-maily. Tyto platformy mají nejčastěji podobu zpravodajských webů, na kterých je reklama.
Slavnostní vyhlašování letošních EFFIE poznamenal koronavirus. Místo oslavy oboru v plném sále kina Lucerna se odehrála Home EFFIE. Tedy domácí podoba vyhlášení odkazující na fenomén dnešní doby – na práci z domova.
AKA se pustila do podcastů. První s hlavním ekonomem České spořitelny uvažuje nad ekonomickými dopady a marketingovými rozpočty na příští rok. Do vánoc se objeví ještě tři další rozhovory – s Markem Wrightem o možnostech a vůli odměňovat agentury podle výkonu a ne jen …
I v překotné době, která poznamenala účast na další akci Klubu dobrých duší, se sešly! Tentokráte v pražské pobočce proslulé mařížské keramické dílny. Jednak vánoce jsou za dveřmi, jednak soustředěná manuální práce v přátelském kruhu uklidňuje. O osudu dalších setkání…
Porota rozhodla o short listech. Ze 72 letos přihlášených prací, se jich na short list propracovalo 43. Vůbec nejvíce v kategorii Dlouhodobé budování značky. Hlasování třiadvacetičlenné poroty muselo být upraveno v návaznosti na omezení daná pandemií. Přesto …
AKA Pricing Advisory jsme spustili po dvou letech aktivní a intenzivní diskuse, výzkumech a sondách do zahraničí. Klíčovým tématem byla HODNOTA a její vyjádření v odměňování agentur.
Nabízíme konzultace agenturám (členským i nečlenským) a zadavatelům v oblasti odměňování,…
AKA Pricing Advisory jsme spustili po dvou letech aktivní a intenzivní diskuse, výzkumech a sondách do zahraničí. Klíčovým tématem byla HODNOTA a její vyjádření v odměňování agentur.
Nabízíme konzultace agenturám (členským i nečlenským) a zadavatelům v oblasti odměňování,…
AKA Pricing Advisory jsme spustili po dvou letech aktivní a intenzivní diskuse, výzkumech a sondách do zahraničí. Klíčovým tématem byla HODNOTA a její vyjádření v odměňování agentur.
Nabízíme konzultace agenturám (členským i nečlenským) a zadavatelům v oblasti odměňování,…
Mimořádná valná hromada AKA svolaná na podnět čtrnácti členských agentur přijala změny stanov a následně podle nich volila nové prezidium a prezidenta.
Mimořádná valná hromada následovala po hlasování per rollam během koronavirové krize,…
Na valné hromadě AKA měly být předány výroční ceny Karla Duchka – Srdcař české reklamy.
Ale ze známých důvodů se tři ocenění nemohli těšit z uznalého potlesku celé AKA. Místo ti, kteří dávají oboru více než své znalosti a zkušenosti převzali ocenění z rukou ředitele Marka Hlavici na…
Marek Slezák, partner agentury Boomerang, se stal ve druhém kole volby prezidentem AKA. V prezidiu dosud stál především za rozvojem vlastních medií AKA. Z patnácti možných hlasů získal osm. Kandidátka prvního kola Lucie Češpivová získala pět hlasů členů prezidia.
AKA vyvolala jednání všech asociací sdružujících společnosti podnikající v komunikaci a mediích se záměrem zformulovat jednotné stanovisko a požadavky na vládu ČR v souvislosti s hrozbou dramatického hospodářského poklesu. K Prohlášení se nakonec přihlásilo ke dni 8.4.…
AKA vyvolala jednání všech asociací sdružujících společnosti podnikající v komunikaci a mediích se záměrem zformulovat jednotné stanovisko a požadavky na vládu ČR v souvislosti s hrozbou dramatického hospodářského poklesu. K Prohlášení se nakonec přihlásilo ke dni 8.4.…
Práce z domova staví do nového světla zejména podmínky zodpovědnosti za pracovní úrazy, způsobené škody apod., které v podmínkách kancelářského pracoviště máme zažité. Proto není od věci formálně vztahy se zaměstnanci upravit a informovat je. A tím se v…
Objem reklamního trhu vzrostl na 119 miliard korun
Za loňský rok se v reklamě proinvestovalo 119 miliard korun. To je o 6 miliard více než loni. Investice tedy rostou mírně nad úroveň inflace. Podle AKA tomu tak bude…
AKA se připojila ke kodexu Code of Practise on Disinformation na výzvu EACA. Signatářem Kodexu je take World Forum of Advertisers. Kodex zavazuje k aktivnímu boji s dezinformačními patformami prostřednictvím omezení příjmu z reklamy. V prosince…
O content marketingu všichni mluví, všichni jej chtějí, ale jen málokdo má nervy na tento styl reklamy. Je náročná, počáteční náklady jsou vysoké a trvá to dlouho, než se začnou objevovat první výsledky.
Pokusíme se v deseti jednoduchých krocích navést všechny odvážné na tu správnou cestu…
JAK VYHRÁT EFFIE 2019 - workshop, který může rozhodnout o vašem úspěchu. Od zkušených členů poroty se dozvíte, jaké nejčastější chyby dokážou potopit i tu sebelepší práci. Od zkušeného soutěžícího a spoluautora pravidel zjistíte, jak dlouho mu trvalo, než pochopil, jaký…
Tisková informace: Hodinové sazby rostou, ale mírněji
Praha 12.5. 2019 – pravidelný roční výzkum hladiny hodinových sazeb komunikačních agentur zveřejnila AKA. Průměrný meziroční růst dosahuje necelých deseti procent. Více rostly hodinové sazby profesí s větší přidanou hodnotou, zatímco ostatní spíše stagnovaly nebo kopírovaly inflaci. Ve…
Webinar about ‘NEW REVENUE MODELS FOR AGENCIES’ by Tim Williams who is one of the foremost authorities on pricing and business strategies for agencies and other professional service firms. Tim's workshops have been seen by business audiences on every continent, and his books and articles have…
Virtuplex – největší evropská laboratoř virtuální reality neleží v Londýně ani v Paříži, ale na okraji Prahy.
Unikátní prostor a technologie slibují silný mezinárodní provoz. První případové studie Virtuplexu ukazují, jak efektivní technologie to je - v retailu, ve službách, při…
Kromě adresáře agentur, stručného shrnutí za loňský rok a statistik z trhu zde najdete především kompletní případové studie vítězných prací EFFIE 2017 a komentáře porotců.
Dva týdny zbývají do definitivní uzávěrky přihlášek letošního ročníku IMC Czech Awards. Agentury chystají své projekty, tvoří se porota, která bude v letošním ročníku hodnotit. Zeptali jsme se staronové předsedkyně poroty…
Cílem workshopu je autory zadaní seznámit do detailu s vytvořením zadaní tak, aby agentury bez významných pochybností a zdržujících dodatečných dotazů dokázaly co nejlépe odpovědět nabídkou na potřeby zadavatele.
Uzávěrka soutěže aktivačních kampaní bude 12.4. Odborné porotě předsedá Monika Otradovcová, marketingová ředitelka společnosti MOL. Na přelomu dubna a května proběhne dvoukolové hodnocení soutěžních prací.
Slavnostní vyhlášení vítězů se uskuteční 12. června v…
Jak souvisí současné trendy animace s novinkami v oboru komunikace. Nekonečné fantazie a výtvarné přístupy, obrazová zkratka v pohybu, symboly a ikony.
Praha 18.2. 2019 - Vláda zveřejnila Inovační strategii, ve které hraje marketing podstatnou úlohu. Asociace komunikačních agentur (AKA) hodnotí tento přístup jako průlom do setrvačného myšlení, které dosud roli marketingu a komunikace inovací ignorovalo. Chybí ale marketingová podpora…
Business Transformation Club & Award je název nové sekce AKA kterou aktuálně tvoří Adexpres, Deloitte, Kindred, KPMG, McCANN a Wunderman. Sekce sdružuje subjekty, které vstupují do strategických rozhodnutí firem, která přesahují hranice komunikace. Díky…
Obrat oboru reklama a komunikace za loňský rok činil více než 13 miliard. Stoupají i mediální investice, nejvíce opět do televizní reklamy. Obrázek vypsaných tendru ve veřejné správě je opačný. Jak počet výběrových řízení, tak celkový objem vypsaných tendrů mírně poklesl na 1, 3 miliardy korun.…
Dceřiná společnost AKA EFFIGround vypisuje výběrové řízení na partnera projektu EFFIE 2019. A to v několika kategoriích.
Vybraný partner nesmí být členem AKA, ani s AKA spřízněn osobou vlastníka, spoluvlastníka nebo jednatele. Dále musí být nejpozději do 13.1. 2019 zaregistrován na…
Zcela nezbytné nachytření pro ty, kteří krotí úředního šimla v aréně veřejných zakázek v komunikaci. Co znamená pro agentury povinné podávání nabídek elektronicky? Nač mají agentury nárok a nač ne. Kde se nejčastěji chybuje. Co znamená, že zakázku konzultovala AKA. Na školení pořádané ve…
Zcela nezbytné nachytření pro ty, kteří krotí úředního šimla v aréně veřejných zakázek v komunikaci. Co znamená pro agentury povinné podávání nabídek elektronicky? Nač mají agentury nárok a nač ne. Kde se nejčastěji chybuje. Co znamená, že zakázku konzultovala AKA. Na školení pořádané ve…
Evrospaká asociace komunikačních agentur EACA přijde od příštího roku s novým programem pro vzdělávání svých členů. Po výzkumu mezi potenciálními zájemci nabídne prozatím čtyři témata. Tréninkové moduly povedou experti EACA a bude možné si je objednat pro agenturní týmy nebo pro asociace. Více o…
Evrospaká asociace komunikačních agentur EACA přijde od příštího roku s novým programem pro vzdělávání svých členů. Po výzkumu mezi potenciálními zájemci nabídne prozatím čtyři témata. Tréninkové moduly povedou experti EACA a bude možné si je objednat pro agenturní týmy…
Ne, ještě ne v celostátním kanále v prime time. Ale pracujeme na to., Zatím se můžete podívat na reportážní video z EFFIE (a třeba se tam poznáte) Zobrazit stránku
digitálky v Ponrepu – prosinec
Přátelé,
přijďte do Ponrepa na digitálky. Tentokrát si představíme úspěšné kampaně, které uspěly v soutěži efektivity. své oceněné kousky z EFFIE představí WMC Grey, Wunderman, Ogilvy a možná další. Buďte u toho třeba taky.
Jako vždy v pátek, tentokrát 7/12, v půl desáté dopoledne,…
Jedinečná profesionální síť LinkedIn prošla za poslední léta bouřlivým vývojem. Vaši profilová stránka před třemi lety a dnes skýtá úplně jiný pohled. Ze sítě kolegů v oboru se stal jeden z nejefektivnějších on-line B2B komunikačních nástrojů. Mít firemní profil na…
Celkem bylo v EFFIE 2018 oceněno 23 kampaní, z toho 8 zlatem, 6 stříbrem a 9 bronzem. Nejvíce trofejí posbírala agentura Ogilvy (4) následovaná McCannem Praha (3).
O významu, který EFFIE pro rozvoj marketingových služeb má, hovoří závěry průzkumu, který AKA provedla mezi zadavateli. EFFIE…
Podívejte se na výzkum AKA, který mapoval postoje lidí k masivním komunikačním aktivitám ohledně dějinných událostí let 1918, 1938, 1948, 1968. Zjistíte mimo jiné, že lidé pokládají připomínání historických událostí za smysluplné, protože povzbuzuje národní hrdost a…
Jedenadvacátý ročník EFFIE zveřejnil 37 finalistů z celkem 52 přihlášených prací. Kompletní seznam si stáhněte zde. Letos znovu v předkole hodnotily průkaznost údajů v přihlášce agentury pro výzkum trhu.…
Dopolední školení pro všechny, kteří už odpoledne chtějí Instagram používat kreativněji a efektivněji než včera. Instagram jde nahoru a má svá specifika. Dozvíte se i co nedělat a proč. Kam se tento mediální kanál posouvá a kde jsou jeho limity. To vše od Patrika…
AKA zajistí odborné stáže desítkám studentů marketingu a komunikace ve špičkových tuzemských agenturách. AKA očekává od projektu čerstvou krev, škola zase hodnotnou praxi. Stane se tak na základě…
S platností od 1.10. se budou nabídky do výběrových řízení ve státní správě podávat výhradně elektronicky a to především prostřednictvím Národního elektronického nástroje – NEN. Znamená to konec zavařování tiskáren na poslední chvíli a dodávání fasciklů o stech…
Masivní užití umělé inteligence je za dveřmi, ale ještě ani neklepe. Zlom přijde do dvou let, kdy se počítače naučí mluvit česky. Velikost trhu a neschopnost komunikovat v češtině zatím blokují vývoj, který je patrný třeba v USA. I tak budou mít stroje potíže s českou…
Přijetím agentur Zaraguza, Triad a HTTPOOL se počet členů AKA zakulatil na padesátce. Za poslední dva roky se obměnila zhruba pětina členských agentur. Odešlo nebo jim bylo členství ukončeno celkem osm subjektů. Z toho tři zanikly (Klan, Lowe, Rust Klemperer). Naopak…
Setkání se špičkovou stylistkou Ladou Bímovou. O způsobech líčení pro různé příležitosti, o rozmarech osobností a modelek, o tom, že styl má vlastně každý.
Boomerang Communication, SYMBIO Digital a DARK SIDE prošly úspěšně certifikací AKA. Naplňuje se tak záměr AKA postupně recertifikovat všechny členy. Důraz je kladen především na vnitřní procesy a standardy spolupráce s klientem. AKA nároky na agentury potvrzené…
20. září do 9.00 -11,00 hod. v zasedačce Vnitroblocku, Tusarova 31, 170 00 Praha 7 (Zobrazit stránku
digitálky v Ponrepu 7.9.
Zpátky do lavic! Do Ponrepa, přátelé. Na Digitálky, ve kterých se představí v roli řečníka upřímný průvodce a lovec nepoctivých Janek Rubeš ze Seznamu.cz. A přidá se Rohan Premnath ze Spotify, který představí nový způsob poslouchání streamované…
Veřejné instituce a samospráva zadaly za první pololetí roku 2018 zakázky v oblasti marketingu a komunikace v hodnotě celkem 858 miliónů korun. Oproti prvnímu pololetí minulého roku je to o 100 miliónů korun více. Vyplývá to z údajů Asociace komunikačních agentur (AKA) a Asociace PR agentur …
AKA nabízí poradenství při přípravě výběrových řízení. Cílem je dosáhnout toho, aby zadání mělo patřičnou strukturu, obsahovalo podstatné informace, a přitom nebylo zatíženo balastem. Poradenství se může vztahovat i na procedury výběru s cílem dosáhnout transparetních,…
V uplynulé dekádě se Customer Journey zásadně proměnila. Už nejde o „pravý hák“ televize, následnou aktivaci na festivalu a úprk přímo do obchodu. Zákazník je nadmíru informovaný a je to on, kdo si vybírá…
Ročenka AKA mapuje dění loňského roku včetně důležitých personálií a tendrů. Najdete v ní řadu užitečných statistik i informací a aktivitách AKA. Ročenka se distribuuje členským agenturám, zadavatelům z veřejné správy a jako přibal k týdeníku MaM pro korporátní…
v pátek 1/6 oslavíme den dětí společně. společně na digitálkách v ponrepu. s panem tomášem třeštíkem, který vystoupí se svým tématem: fotograf reklam, svého…
Na konferenci Communication Summit získáte významné slevy. Program najdete na Zobrazit stránku
Certifikace už naostro
Scholz&Friends a Fox Media mají certifikaci, kterou musejí do konce příštího roku získat všechny členské agentury. Pokud certifikací neprojdou a nedostatky neodstraní, v AKA skončí. Certifikační komise složená z členů smírčí komise a Chairmana navštívila obě agentury a prošla údaje v…
Třetí ročník nAKAfe oslovil 450 účastníků, kteří dorazili do 16 agentur. Je to o chlup méně než loni, nicméně průměrná návštěvnost na jednu agenturu vzrostla. Letošní ročník už se odehrál pod jednotným logem a stal se testem pro zbrusu nový rezervační systém. Ten budeme používat i pro další…
Ředitel agentury McCann Praha a dosavadní prezident Asociace komunikačních agentur byl na volební valné hromadě AKA potvrzen na další dvouleté období v roli prezidenta. Platné…
Klienty milované téma přinejmenším v teoretické rovině. Svůdný model „platím za prokazatelný výkon“ má své limity a dokonce pasti. Na dopoledním školení se dozvíte, na co si dát pozor, když někdo přijde s…
AKA zahájila dialog se zadavateli, věří ve vznik Unie zadavatelů
AKA opakovaně volá po asociaci, která by sdružovala zadavatele. Na drtivé většině rozvinutých trhů taková existuje a je přirozenou protistranou asociací agentur při nastavování standardů trhu. Skutečnost, že v České republice zatím nic podobného neexistuje, pak vede k tomu, že se AKA musí ve…
Na podnět několika členů prozkoumala AKA zadání tendru na kreativní agenturu pro značky koncernu Unipetrol. Tendr obrovského rozsahu obsahuje základní nedostatky. Ty prakticky znemožňují podat smysluplnou nabídku. AKA své výhrady sdělila zadavateli a nabídla odbornou podporu při přípravě zadání.…
Druhé školení AKA pro praktiky oboru se vyprodalo. Padesátka míst padla dlouho před uzávěrkou a během nepřetržitého proudu údajů, ukázek a grafů mohl člověk nabýt dojmu, že vše se mění tak rychle, že…
Mimo jiné rozhodlo, že s Mediářem dohodneme zvláštní podmínky pro členy ohledně nového Katalogu agentur. Brzy bude k dispozici i analytika nových webových stránek a…
AKA zastoupená svou digitální sekcí a Dobrý web dne 25. ledna úspěšně zakončily 6. běh DigiAka. Gratulujeme 12 absolventů, kteří úspěšně prošli závěrečným testem, zpracováním seminární práce na reálnou firmu a prezentací prodejního řešení před klientem. Získali…
První dopolední školení AKA, které má „snadno a rychle“ účastníkům přinést schopnost nabyté poznatky využít v praxi naplnilo zasedačku v McCannu až po okraj. Předmětem setkání bylo chráněné…
Co si myslí veřejnost o účinku politické reklamy? Popravdě jejímu vlivu moc nepodléhají. Přinejmenším si to myslí. Ale pravda může být někde jinde. V každém případě většina voličů doporučovala ještě snížit…
Diky spolupráci digitální sekce AKA s Mediářem si podrobnou informaci í setkání včetně ukázek kampaní, o nichž se v Ponrepu diskutovalo můžete prohlédnout Zobrazit stránku
Tisková konference AKA za účasti prezident AKA, prezidenta ASMEA a vedoucích sekcí AKA zhodnotila rok 2017 a nastínila vývoj roku 2018. Tiskovou zprávu čtěte zde
Podruhé se sešly dobré duše AKA v klubu – tentokrát pod dohledem terapeuta. Bolesti zda, hlavy, relaxace na pracovišti, jednoduché cviky k protažení. Stres a sedavé zaměstnaní plodí potíže, se kterými je možno si rychle poradit. Tentokrát jsem se věnovali zdraví, příště…
Metodika zadávání veřejných zakázek – pro zadavatele z oblasti veřejné správy
Veřejná správa a subjekty zavázané postupovat při výběrových řízeních podle zákona o zadávání veřejných zakázek. Protože postupy podle zákona kladou na zadavatele i agentury mimořádné administrativní nároky a…
AKA nabízí poradenství při přípravě výběrových řízení podle pravidel Metodiky ZVZ. Jde o zpoplatněnu službu prováděnou nezávislým subjektem. Připravíme věcnou část zadávací dokumentace na míru nebo zkonzultujeme vaši zadávací dokumentaci. Můžete také využít našich odborníků –
Kvalita komunikační aktivity je přímo ovlivněna kvalitou zadání. Kvalitní zadání šetří peníze i čas oběma stranám, výrazně zvýší pravděpodobnost, že agentury připraví kvalitní návrhy kampaní, které efektivně naplní stanovené…
Akademie digitálního marketingu patří k nejlépe hodnoceným vzdělávacím aktivitám v této oblasti. Od roku 2015 je organizuje sekce digitálních agentur AKA a Dobrý web. Absolventi získají nejen certifikát, ale i doporučení, jakým směrem se v kariéře ubírat. Navíc v průběhu kurzu získají kontakty…
Evropská asociace komunikačních agentur EACA provozuje vlastní vzdělávací instituci, otevřenou všem členům asociace (AKA je členem EACA). Nabízí také letory s širokou zkušeností z praxe, kteří mohou na zakázku přednášet pro národní asociace nebo konkrétní…
Jedna z nejvýznamnějších školících společností v oblasti veřejných zakázek - OTIDEA a AKA připravily vzdělávací modul navazující na Metodiku zadávaní veřejných zakázek v komunikaci a marketingu. OTIDEA nabízí tři typy školení:
Pracovní skupiny AKA se zabývají prioritními tématy asociace. Členství v pracovní skupině je dobrovolné a umožňuje se podílet na činnosti AKA a formulaci stanovisek AKA k jednotlivým tématům. Počet a zaměření skupin se mění podle aktuální potřeby. Zájem o členství…
AKA je výběrovou organizací a členství v této organizaci zaručuje určitý standard. Proto byla zavedena certifikace, kterou musejí projít všichni stávající i budoucí členové AKA. Spočívá ve vyplnění certifikačního dotazníku a následné kontroly certifikační komisí AKA.
Členové AKA se řídí etickými kodexy oboru. Jako člen EACA (Evropské asociace komunikačních agentur) se zavazují i k dodržování samoregulace na evropské úrovni a k návazným kodexům, k nímž se EACA přihlásila. Jednotlivé sekce AKA se přihlašují k oborovým kodexům. AKA je navíc zakládajícím členem…
Valná hromada je nevyšším orgánem AKA. Koná se zpravidla dvakrát ročně. Na jarní valné hromadě se volí, dovolují orgány AKA, schvaluje účetní uzávěrka AKA, ARAs a EFFIground za předchozí rok a v pracovní části zasedání se připravují podněty pro plán roku následujícího.
AKA je spolek, výběrová organizace nejvýznamnějších subjektů v oblasti komerční komunikace. Jejím cílem je zajišťovat příznivé prostředí pro podnikání členů, budování dobrého jména oboru, odborné vzdělávání a podpora aktivit ke zvyšování profesionální úrovně odborníků na komunikaci. O etické…